Hvilken verdi har foto og film for bedriften?

Von Winning internasjonal kunde

Foto: Sven-Erik Knoff | FotoKnoff

Bedriften har kun noen få sekunder på å fange oppmerksomheten i dagens digitale verden - det gjør gode bilder og film helt nødvendig i bedriftens kommunikasjon og markedsføring.

Altfor mange har ikke tid, ressurser eller kvalifikasjoner til å produsere godt nok eller passende innhold, som deretter skal kommuniseres og publiseres i ulike kanaler, nettsider, presentasjoner og generell markedsføring. Det mangler ofte profesjonelle bilder av ansatte, produkter, tjenester, sted, aktiviteter - for ikke å snakke om relevante bilder.

Hvordan oppfattes bedriften i den digitale verden? Står de ulike kanalene i stil med kvaliteten som leveres, eller trekker profilene eller nettsiden faktisk ned inntrykket av bedriften? Fremstår bedriften som proff og oppdatert? Er bedriften synlig og skiller den seg ut?

Styrk og bygg merkevaren med visuell kommunikasjon

Det sies at bilder er verdt mer enn tusen ord, at de fanger oppmerksomheten og kan gi et minneverdig inntrykk. Det øker engasjement og gjør bedriften mer synlig. Med bilder kan du fortelle hvem bedriften er, vise hva dere gjør og hvorfor kundene bør velge dere. En helhetlig visuell opplevelse og kommunikasjon; som bygger og differensierer bedriftens identitet og styrker dens merkevare. For hva er bedriften uten bilder i dagens digitale verden? I dag er gode bilder og film til bruk i markedsføringen en investering over tid.

Trender viser også at levende bilder - altså film - er i vinden som aldri før. Sosiale medier og andre digitale kanaler overtas stadig mer av korte filmsnutter, og det i stadig flere format og kvalitetskrav.

Et eksempel er prosjekt RAUMA, på oppdrag for VisitNorthwest og flere samarbeidspartnere, hvor målet var å synliggjøre destinasjon og aktiviteter for hele året. Her ble det produsert en lengre promofilm, med tilhørende korte videosnutter av ulik sesong/aktivitet til bruk i sosiale medier. I tillegg fikk de produsert en bildebank til fritt bruk.

Mindre stock-materiale, feil format og lav kvalitet

Med egne foto bygger bedriften egen merkevare. Det oppleves proffere og viser en seriøsitet.

Samtidig unngår du å bruke tid eller andre ressurser på å søke etter passende og tilfeldige stock-bilder på nett, som kanskje ikke står helt i stil til merkevaren, menneskene, produktene eller tjenestene til bedriften. I tillegg slipper du å oppleve at noen av bildene er brukt av konkurrenten eller at du plutselig har brukt et bilde uten tillatelse og som er ulovlig å bruke, og dessuten kan koste bedriften dyrt.

Vi ser også mange bedrifter som bruker bilder som enten er for store/små eller i feil format. Det ser både dårlig ut og gir treg opplastning av nettsider som igjen gir flere ulemper.

En egen innholdsbank for bedriften

Vi produserer og leverer fra oss det vi liker å kalle en “multimediakasse” eller en “innholdsbank”. Hvor bedriften kan få dokumentariske bilder, portrettfoto, promofilmer, droneshots, sosiale medier-snutter, timelapse, hyperlapse, and you name it - innhold du måtte ha behov for til den digitale verdenen!

Vi ser på deres bedrift med nye øyne og lager en komplett pakke tilpasset merkevaren, ønsker og behov med kreative vinklinger. Vi gjør både korte- og langvarige tidsoppdrag, både nasjonalt og internasjonalt.

En av våre kunder vi har et langsiktig samarbeid med er Von Winning, i Deidesheim, Tyskland. Hvor FotoKnoff er hovedleverandør av foto, og skal gjennom hele året fange utvikling og øyeblikk i virksomheten.

Vi er tilstede gjennom hele prosessen - også i etterkant

Trenger du rådgivning før, underveis eller etter prosessen?

Vi kan innhold og kan tilby hele spekteret, fra planlegging og rådgivning, til produksjon og leveranse. Underveis i produksjonen er vi også tilstede morgen, dag, kveld og natt - for å fange de beste øyeblikkene.

Les mer om våre innholdstjenester gjennom DREYMA

Ta kontakt med oss for en hyggelig prat om innhold, foto og film.

Forrige
Forrige

Filmsnutt à 3,75 sekunder på TV

Neste
Neste

Velkommen 2022